منو
فیروزه کوبی

بهترین ظروف فیروزه کوبی برای پذیرایی

توسط الهام صانعی
شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
بهترین ظروف فیروزه کوبی برای پذیرایی

فهرست مطالب:

اگر از آن آدم‌هایی هستید که زیاد مهمانی می‌گیرید یا بسیاری از روزهای سال به مهمانی و دورهمی دعوت می‌شوید و به هر حال از پذیرایی لذت می‌برید، کاملاً طبیعی است که برای جزئیات مختلف پذیرایی هم به‌دنبال گزینه‌های خاص باشید.

هنگامی که پذیرایی و مهمانی فکر می‌کنید، بی‌شک یکی از جزئيات خاص هر مهمانی و پذیرایی که زودتر از همه به ذهنتان می‌رسد، ظرف‌هایی است که جلوی مهمان می‌گذارید.

می‌توانیم از یک زاویه دیگر هم به موضوع نگاه کنیم: آن‌جایی که همین رفت و آمدها و دوجانبه بودن مهمانی‌ها است که باعث می‌شود جمع‌ها و ارتباطات خانوادگی یا دوستانه تدوام داشته باشد، اصلاً بعید نیست که از یک مهمانی برگشته‌اید و در منزل میزبان ظروف چشمگیر و به‌یادماندنی دیده‌اید و به فکر افتاده‌اید که ظروف پذیرایی شیک و شکیل بخرید.

حتی ممکن است بخواهید ظروف پذیرایی صنایع‌دستی مانند فیروزه‌کوب را برای جهیزیه یا هدیه دوست و آشنا تهیه کنید.

به هر حال، اگر می‌خواهید ظروف پذیرایی شما زیبا و ظریف و باشکوه باشد، ظروف پذیرایی فیروزه‌کوبی یکی از گزینه‌هایی است که می‌توانید روی میز بچینید.

با ما همراه باشید تا درباره‌ی بهترین ظروف فیروزه‌کوبی برای پذیرایی بیشتر صحبت کنیم. از گزخوری گرفته تا سینی و سرویس چای‌‌خوری تا کاسه‌ و بشقاب و آجیل‌خوری و میوه‌خوری، تنوع ظروف فیروزه‌کوب برای پذیرایی را نشان می‌دهد.

گز خوری:

فیروزه‌کوبی یکی از صنایع دستی رایج در اصفهان است. از طرف دیگر، تقریباً تمام دنیا خبر دارند که گز یکی از خوشمزه‌جات اصفهان است و از اصفهان به سراسر دنیا سفر می‌کند تا همه مردم شیرین‌کام باشند.

پس، وقتی می‌خواهیم با بهترین ظروف فیروزه‌کوبی برای پذیرایی آشنا شویم، انگار حق تقدم با گزخوری فیروزه‌کوبی است.

همه می‌دانند که اگر هر کسی در هر جای دنیا برای پذیرایی از مهمان‌ها به‌سراغ گز می‌رود، یا اصفهانی است، یا گز را سوغات از اصفهان آورده یا با حضور گز روی میز پذیرایی به همه مهمان‌ها یادآوری می‌کند که اصفهان و این شیرینی خاص خوشمزه‌اش، بسیار عزیز و دوست‌داشتنی است.

عجیب نیست که گز این شیرینی خاص و خوشمزه از اصفهان که در سراسر دنیا طرفدار دارد، آن‌قدر برای مردم اصفهان عزیز باشد که ظرف‌های خاصی داشته باشند که در آن گز بریزند.

با این توصیف‌ها، دست‌کم در اصفهان، عجیب نیست اگر ظروف گزخوری جایگاه ویژه‌ای روی میزهای پذیرایی در منزل یا در محل کار داشته باشند.

عجیب نیست اگر آدم‌ها برای این خوشمزه‌ی خاص و پرطرفدار شهر خودشان، برای این گز عزیز، سراغ گزخوری‌های خاص و جذاب بروند.

گز در اصفهان آن‌قدر جایگاه ویژه‌ای دارد که وقتی از بهترین ظروف فیروزه‌کوبی برای پذیرایی حرف می‌زنیم، گزخوری فیروزه‌کوبی هم یکی از گزینه‌های عزیز و خاص روی میز باشد.

 

شکلات خوری فیروزه کوبی

شکلات‌خوری:

اگر برای پذیرایی از مهمان‌‌ها به خوراکی‌های کام‌شیرین‌کن مثل گز روی خوش نشان می‌دهید، احتمالاً به انواع شکلات هم علاقه دارید.

اگر شکلات برایتان در اولویت پذیرایی باشد، شاید حتی خیلی طعم آن هم فرقی نکند، شکلات تلخ، شیرین، شیری یا کاکائویی یا قهوه، هر چه باشد، شکلات وقتی در قلب شما جای خودش را پیدا کرده باشد، حتماً روی میز پذیرایی منزل یا محل کارتان هم جایگاه ویژه‌ای دارد.

این جایگاه ویژه برای شکلات، باعث می‌شود شکلات‌خوری فیروزه‌کوبی یکی از بهترین ظروف فیروزه‌کوبی در منزل یا محیط کار شما باشد.

شاید هم دوست دارید با یک شکلات‌خوری زیبا و جذاب که روی میز پذیرایی‌های نوروزی در منزل یا محل کار شما قرار می‌گیرد، حواس آدم‌ها را از شکلات پرت کنید! با انتخاب شکلات‌خوری فیروزه‌کوبی به‌راحتی می‌توانید کاری کنید که آدم‌ها مجذوب شکلات‌خوری شوند.

در بین انواع ظروف فیروزه‌کوبی برای پذیرایی، شکلات‌خوری فیروزه‌کوبی هم آن ظرف زیبا و ظریفی است که حرارت سرخی مس و آرامش آبی فیروزه‌ای را همراه خود دارد و با طرح‌ها و در اندازه‌های مختلف به چشم مشتریان خوش‌سلیقه می‌آید.

اگر دوست دارید با انواع مختلف شکلات از مهمانان خود پذیرایی کنید، پیشنهاد ما این است که از چند شکلات‌خوری با اندازه کوچک‌تر استفاده کنید.

 

ظروف پذیرایی فیروزه کوبی

شیرینی‌خوری:

حالا که درباره بهترین ظروف فیروزه‌کوبی برای پذیرایی حرف می‌زنیم و تا حالا کام خودمان و خیالمان را با گز و شکلات شیرین کرده‌ایم، در این بخش از مقاله، نوبتی هم که باشد، باید برویم سراغ شیرینی‌خوری فیروزه‌کوبی.

اگر دوست دارید روی میز پذیرایی منزل یا محل کارتان فقط یک ظرف پذیرایی فیروزه‌کوب بگذارید، می‌توانید فقط به شیرینی‌خوری فکر کنید.

شیرینی‌خوری فیروزه‌کوب تنوع زیادی دارد و همین موضوع دست شما را برای انتخاب بهترین ظروف پذیرایی فیروزه‌کوب و به‌ ویژه در انتخاب شیرینی‌خوری باز می‌گذارد.

از نظر طرح و شکل می‌توانیم شیریني‌خوری فیروزه‌کوب را در دو دسته مختلف، یعنی شیرینی‌خوری فیروزه‌کوب ساده و شیرینی‌خوری فیروزه‌کوب شبکه‌بری جا بدهیم. 

در بعضی از شیرینی‌خوری‌های فیروزه‌کوب ساده از هنر ملیله‌کاری هم کمک گرفته شده است.

استفاده از هنر و صنایع دستی ملیله‌کاری با آن رنگ نقره‌فام جذاب، روی تن سرخ مس و در کنار جذابیت چشم‌نواز رنگ دلنشین آبی فیروزه‌ای باعث می‌شود که شیرینی‌خوری فیروزه‌کوب رو میز پذیرایی دلبری خاصی داشته باشد.

در واقع، تلفیق این‌همه رنگ و هنر و صنایع‌دستی در کنار هم، این ظرف فیروزه‌کوب را برای پذیرایی زیباتر کرده است. شیرینی‌خوری‌های فیروزه‌کوب ساده را  در اندازه‌های کوچک و بزرگ و متوسط می‌توانید تهیه کنید.

شیرینی‌خوری فیروزه‌کوبی شبکه‌بری هم در اندازه‌های گوناگون عرضه می‌شود. یکی از نکات جالب درباره‌ی شیرینی‌خوری‌های فیروزه‌کوب این است که برای اندازه‌های متفاوت آن‌ها از اسامی زیبا و کاربردی هم استفاده می‌شود.

برای نمونه می‌توان به شیرینی‌خوری فیروزه‌کوب کبیر، شیرینی‌خوری فیروزه‌کوب میانه و شیرینی‌خوری فیروزه‌کوب بیشین اشاره کرد.

تمام شیرینی‌خوری‌های فیروزه‌کوب را با همین نام‌های زیبا و طرح و اندازه‌های دلربا می‌توانید در سایت زاوش تماشا کنید و هر کدام را که بیشتر برایتان دلبری کرد، به‌آسانی چند کلیک خریداری کنید.

قندان:

پس از زیر و رو کردن  بهترین ظروف فیروزه‌کوبی برای  تصمیم گرفته‌اید فقط یک ظرف فیروزه‌کوبی بخرید که نه‌ تنها برای پذیرایی از مهمان بلکه برای همیشه و هر روز و همه‌جا کاربرد داشته باشد؟

پیشنهاد ما به شما قندان فیروزه‌کوبی است. مخصوصاً اگر در مهمانی‌های منزل و پذیرایی جلسات محل کار خود، چای قند‌پهلو را به گز و شیرینی و شکلات ترجیح می‌دهید.

قندان فیروزه‌کوبی گزینه‌ی مناسبی است اگر دوست دارید چای روی میز یک همنشین شیرین ساده، قدیمی و صمیمی داشته باشد اما همان را در ظرفی زیبا و چشم‌نواز بچینید.

قندان فیروزه‌کوب هم در طرح‌ها و اندازه‌های مختلف عرضه می‌شود و با توجه به همین طرح و اندازه‌ها نام‌هایی جذاب برای آن‌ها انتخاب شده است.

برای نمونه می‌توان قندان سفینه یا بشقاب‌پرنده، قندان نقلی، قندان ریزه، قندان شاه‌پسند فیروزه‌کوب و قندان سیبی را نام برد که هر کدام در اندازه‌های مختلف موجود است.

می‌توانید با توجه به اندازه میز و با در نظر گرفتن نیاز خود، قندان کوچک، بزرگ و متوسط انتخاب کنید.

چای‌خوری:

اگر از آن آدم‌هایی هستید که زیاد چای می‌نوشید یا برای چای احترام خاصی قايل هستید، اگر گمان می‌کنید که با چای زنده‌اید یا اگر عالم و آدم شما را با علاقه به چای می‌شناسد، بد نیست از میان انواع ظروف فیوزه‌کوبی برای پذیرایی به سرویس چای‌خوری فیروزه‌کوبی هم فکر کنید.

سرویس چای‌خوری فیروزه‌کوب هم در اندازه‌ها و طرح‌های مختلف وجود دارد. اگر نگاه شما به سرویس چای‌خوری نگاهی رمانتیک است، می‌توانید سرویس دونفره چای‌خوری فیروزه‌کوب با گالش گل و مرغ را انتخاب کنید.

سرویس چای‌خوری فیروزه‌کوب علاوه بر اینکه می‌تواند یکی از بهترین ظروف فیروزه‌کوب برای پذیرایی باشد، به‌خاطر تم دونفره و عاشقانه‌ای که دارد، یکی از رمانتیک‌ترین صنایع دستی است که برای جهیزیه عروس‌خانم‌ها یا برای هدیه به زوج‌های جوان پیشنهاد می‌کنیم.

اگر دوست دارید چای‌خوری فیروزه‌کوب تهیه کنید اما ظرفی فراتر از دونفره می‌خواهید، سرویس چای‌خوری فیروزه‌کوب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

اگر هم تمایل داشته باشید، این امکان وجود دارد که سینی چای فیروزه‌کوب را به‌تنهایی بخرید و هر فنجان یا لیوان دیگری که خودتان دلتان می‌خواهد یا همان‌ لیوان‌ها و فنجان‌هایی را که از قبل دارید و حالا هم برای صرف چای و پذیرایی‌ها در مهمانی استفاده می‌کنید، در سینی فیروزه‌کوب بچینید و از مهمانان عزیزتان پذیرایی کنید.

آجیل‌خوری:

آجیل‌خوری فیروزه‌کوب هم یکی از بهترین ظروف پذیرایی فیروزه‌کوبی است، مخصوصاً هنگامی که از دورهمی‌ها و مهمانی‌های نوروز یا رسومات شب یلدا صحبت می‌کنیم.

البته بعضی از افراد هم هستند که به‌طور کلی پذیرایی با آجیل را به پذیرایی با شیرینی ترجیح می‌دهند یا در هر مهمانی و پذیرایی و دورهمی دوستانه یا خانوادگی سهمی هر چند کوچک برای حضور آجیل روی میز پذیرایی در نظر می‌گیرند.

اگر شما هم از افرادی هستید که به حضور آجیل روی میز پذیرایی اهمیت می‌دهید، یکی از بهترین ظروف پذیرایی فیروزه‌کوبی که می‌توانیم به شما پیشنهاد کنیم، آجیل‌خوری فیروزه‌کوبی است.

آجیل‌خوری فیروزه‌کوبی در طرح و اندازه‌های مختلف موجود است آجیل‌خوری فیروزه‌کوبی را می‌توانید به‌صورت تک و یا به‌صورت سرویس شش‌تایی خریداری کنید.

آجیل‌خوری فیروزه‌کوب هم با توجه به طرح و اندازه‌های گوناگون، نام‌های متفاوتی دارد. برای نمونه می‌توان به آجیل‌خوری فیروزه‌کوب موقر، آجیل‌خوری فیروزه‌کوبی سترگ، آجیل‌خوری فیروزه‌کوبی شاه‌پسند و آجیل‌خوری فیروزه‌کوبی خسروانی اشاره کرد.       

 

میوه خوری فیروزه کوبی

میوه‌خوری:

شاید آن‌چنان طرفدار شیرینی‌جات نباشید و میوه را به گز و شیرینی و شکلات و این‌‌طور چیزها ترجیح بدهید. در این صورت، احتمالاً طرفدار سالم‌خوری هستید.

اگر احتمالاً پاسخ شما به این موضوع مثبت است، پس اصلاً عجیب نیست اگر میوه و آجیل در اعماق قلب شما جای قند و شیرینی را گرفته باشد.

دوست دارید همین طرز فکر شما از چیدمان میز پذیرایی و دورهمی‌ها در منزل یا مهمانی‌ها با افراد والامقام در محل کار مشخص باشد؟

اگر با تمام وجود می‌خواهید سالم‌خوری را ترویج کنید، یکی از راه‌هایش این است که ظروف و وسایلتان هم نمود و تجلی طرز فکر شما باشد.

پس اگر می‌خواهید از بین انواع ظروف فیروزه‌کوبی برای پذیرایی یک انتخاب ویژه داشته باشید، میوه‌خوری فیروزه‌کوبی یک انتخاب متفاوت است.

می‌توانید با انتخاب میوه‌خوری فیروزه‌کوبی از یک طرف می‌توانید جلوه خاصی به میز پذیرایی بدهید. از طرف دیگر هم، به‌خوبی نشان می‌دهید که در زندگی شما، میوه از گز و شیرینی عزیزتر است.

کاسه و بشقاب:

اصلاً بعید نیست حالا که تا اینجای مقاله را خوانده‌اید و با بسیاری از انواع ظروف فیروزه‌کوبی برای پذیرایی آشنا شده‌اید، در ذهنتان دنبال کاسه یا بشقاب بگردید.

اگر انتخاب شما برای ظروف پذیرایی فیروزه‌کوب کاسه و بشقاب هم باشد، امکان خریداری وجود دارد.

شما می‌توانید کاسه و بشقاب فیروزه‌کوب را در طرح‌ها و اندازه‌های گوناگون و به‌صورت کاسه فیروزه‌کوب تک و بشقاب فیروزه‌کوب تک یا کاسه و بشقاب با هم تهیه کنید.

کاسه و بشقاب فیروزه‌کوب هم از نظر طرح و اندازه و نام‌های زیبایی که برای هر کدام از محصولات انتخاب کرده‌ایم، بسیار متنوع است.

کشکول و سنگاب:

اگر برای پذیرایی در مهمانی‌ها و دورهمی‌های خاص منزل یا جلسات کاری با مهمانان ویژه دنبال یکی از انواع خیلی خاص هستید، کشکول فیروزه‌کوب و سنگاب فیروزه‌کوب دو مورد از این ظروف است.

کشکول و سنگاب فیروزه‌کوب در طرح و اندازه‌های مختلف عرضه می‌شود و هر کدام از آن‌ها با توجه به تنوع در طرح و اندازه، اسم‌های زیبا و گوناگونی هم دارند.

برای نمونه می‌توان به سنگاب فیروزه والامقام و سنگاب ریزه فیروزه‌کوب و کشکول تاجی قلم‌خورده میانه و کشکول تاجی قلم‌خورده ارشد اشاره کرد.

علاوه بر این‌ها اگر مایل باشید می‌توانید ست سینی و کشکول را در طرح و اندازه‌های مختلف تهیه کنید تا یکی از خاص‌ترین ظروف فیروزه‌کوبی برای پذیرایی را در منزل یا محل کار خود روی میز و در مقابل مهمانان یا همکاران خود بگذارید.

سنگاب فقط در اندازه بزرگ قابل استفاده است و سنگاب با اندازه کوچک جنبه دکوری دارد.  

 

ظروف فیروزه برای پذیرایی

جمع‌بندی انواع ظروف فیروزه‌کوبی برای پذیرایی

استفاده از ظروف باشکوه و مجلل تنها یکی از روش‌هایی است که نشان می‌دهد یک مهمانی چقدر خاص و متفاوت است.

اگر شما هم دوست دارید با انتخاب ظرف‌هایی متفاوت مهمانی یا جلسه‌ای کم‌نظیر رقم بزنید، انواع ظروف فیروزه‌کوبی برای پذیرایی یکی از گزینه‌های موجود روی میز است.

ظروف فیروزه‌کوبی که تلفیقی از سرخی دل‌انگیز مس و آبی آرامش‌بخش فیروزه‌ای را با خود به همراه دارد، در انواع و اندازه‌ها و طرح‌های مختلف در دسترس است.

انواع ظروف فیروزه‌کوبی برای پذیرایی بسیار متنوع است و از کاسه و بشقاب دارد تا شیرینی‌خوری و میوه‌خوری فیروزه‌کوبی که می‌توانید روی میز پذیرایی منزل بچینید تا گزخوری و شکلات‌خوری و آجیل‌خوری.

هم سرویس چای‌خوری و سینی فیروزه‌کوب داریم و هم جام تک و تنها برای دورهمی‌ها. انواع بهترین ظروف فیروزه‌کوبی برای پذیرایی در زاوش تقدیم شما مشتریان مشکل‌پسند می‌شود، فقط کافی است از میان انواع و طرح‌ها و اندازه‌های مختلف انتخاب کنید.

ما نیز همراه شما هستیم تا یک بزم و ضیافت متفاوت و خاص رقم بزنیم. اگر پس از مطالعه این مقاله باز هم درباره انواع بهترین ظروف فیروزه‌کوبی برای پذیرایی سؤالی دارید، می‌توانید در قسمت نظرات بنویسید یا با ما در تماس باشید. ما با اشتیاق، پاسخگوی سؤالات شما خواهیم بود.    

مطالب مرتبط

ثبت نظر