منو
صنایع دستی

وسایل دکوری و تزئینی از صنایع دستی برای بوفه

توسط الهام صانعی
پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
وسایل دکوری و تزئینی از صنایع دستی برای بوفه

فهرست مطالب:

وسایل دکوری و تزئینی از صنایع دستی: زیبایی حیرت‌آنگیز بوفه شما!  

 می‌خواهید وسایل دکوری و تزئینی و دکوری از صنایع دستی برای بوفه انتخاب کنید و بخرید؟ دست نگه دارید! اگر قصد خرید وسایل دکوری و تزئينی و دکوری از صنایع دستی برای بوفه دارید، پیش از اینکه تصمیم بگیرید یا اقدام کنید، این مقاله را بخوانید.

لیوان آب دستتان است؟ روی زمین یا روی میز بگذارید! در این مقاله می‌خواهیم برخی از نکات مرتبط با چیدمان وسایل دکوری و تزئینی از صنایع دستی برای بوفه را با شما در میان بگذاریم.

در خلال بیان همین نکته‌ها چند پیشنهاد هم برایتان مطرح می‌کنیم. سعی می‌کنیم کمک کنیم تا تصمیم بگیرید بهتر است کدام ظرف‌ها و وسایل دکوری را در بوفه و در کنار هم بگذارید.

می‌خواهیم به شما کمک کنیم تا به‌راحتی بتوانید بوفه را قشنگ‌تر و شیک‌تر از همیشه بچینید. شاید شما فقط به این فکر کرده باشید که کدام یک از وسایل دکوری را بخرید و در بوفه بگذارید اما ما تلاش می‌کنیم تا ریزه‌کاری‌ها و نکات ظریف و مهمی را مطرح کنیم که شاید تا قبل از خواندن این مقاله اصلاً به فکرتان نرسیده باشد!  


چند نکته مهم درباره انتخاب وسایل تزئینی و دکوری از صنایع دستی برای بوفه

در نگاه اول شاید انتخاب و خرید وسايل تزئینی و دکوری از صنایع دستی برای بوفه کار راحتی به نظر برسد. به‌عبارت دیگر ممکن است هنگامی که دارید در  اینترنت می‌چرخید و می‌خواهید وسایل دکوری و تزئینی از صنایع دستی برای بوفه انتخاب کنید، ممکن است پیش خودتان بگویید که اگر پول کافی می‌داشتم، همه‌ی این‌ها را با هم می‌خریدم! اما همیشه هم پول همه‌چیز نیست.

در ادامه چند نکته مهم درباره انتخاب وسایل تزئینی و دکوری از صنایع دستی برای بوفه را با شما در میان می‌گذاریم:

 
تناسب بین اندازه‌ بوفه و اندازه صنایع دستی:

یکی از مهم‌ترین نکات برای انتخاب وسایل دکوری و تزئينی از صنایع دستی برای بوفه این است که اندازه بوفه چقدر باشد.

در واقع، اندازه بوفه بر اندازه وسایل دکوری و تزئينی از صنایع دستی برای بوفه اثر می‌گذارد. اگر به نکات مرتبط با اندازه‌ی بوفه و صنایع‌ دستی دقت کنید، چیدمان بوفه بهتر خواهد شد و صنایع دستی جلوه زیباتری خواهد داشت.

برای نمونه، یکی از نکات مهمی که درباره تناسب بین اندازه بوفه و اندازه وسایل صنایع دستی و تزئينی باید مد نظر داشته باشید، ارتفاع محصول است.

برای اینکه چیدمان محصول در بوفه چشم‌نوازتر باشد، لازم است که ارتفاع وسایل دکوری و تزيبنی از صنایع دستی برای بوفه از نصف ارتفاع هر طبقه کمتر نباشد و از بالا هم بیش از یک سوم خالی نباشد.

برای نمونه در ظروف فیروزه کوبی و خاتم کاری روی مس می توان شکلات خوری، گلدان و کشکول ها اشاره کرد. این ظروف در سایز بندی های مختلف هستند و با توجه به ارتفاع هر طبقه می توانید ظروف مناسب را انتخاب کنید.

زاویه دید بوفه:

هنگامی که از وسایل دکوری و تزئینی از صنایع دستی برای بوفه صحبت می‌کنیم، یکی دیگر از نکات مهم مدنظر باید زاویه دید باشد.

اگر بوفه را طوری در محیط قرار داده‌اید که دید افراد به بوفه از بالا به پایین خواهد بود، باید محصولاتی مثل شیرینی‌خوری، بشقاب، سرویس‌های شربت‌خوری یا سینی‌های شراب‌خوری که داخل آن کار شده را در طبقه‌ی پایین بوفه بچینید تا جلوه‌ی بیشتری داشته باشد.

اگر زاویه دید از بالا به پایین باشد، بهتر است این ظروف که نام بردیم در طبقه‌های پایین‌تر یا به‌ اصطلاح در طبقه زیرین بچینید. توجه داشته باشید که اگر دید بوفه از رو به رو یا از پایین به بالا باشد، این چیدمانی که توضیح دادیم، مناسب نخواهد بود.

زاویه دید از رو به رو برای طبقات وسط است و به‌ جز وسایل و ظروفی که برای طبقه زیرین بوفه معرفی کردیم، تقریباً از هر ظرف دیگری که استفاده کنیم  با زاویه دید رو به رو و در طبقه وسط بوفه جلوه‌گری خوبی خواهد داشت.

انواع ظروف پایه دار مانند میوه خوری ها، سنگاب، کشکول های پایه دار، آجیل خوری ها برای زاویه دید روبه رو مناسب هستند همچنین تنگ ها جزو ظروف بلند هستند که برای طبقه هایی با ارتفاع زیاد و زاویه دید از روبرو جلوه خیلی خوبی دارند.


اهمیت هر طبقه از بوفه:

وقتی از اهمیت اندازه بوفه صحبت می‌کنیم، منظورمان فقط قد و قواره بوفه نیست. علاوه بر آن، اندازه بوفه هم اهمیت دارد. منظور از اندازه هر طبقه، طول و عرض و ارتفاع و عمق هر طبقه است.

ارتفاع طبقه اول یا طبقه زیرین از سطح زمین هم بسیار مهم است. زیرا اگر ارتفاع طبقه اول از پایین و در واقع ارتفاع طبقه از سطح زمین خیلی کم باشد، تنها ظروفی که می‌شود برای این طبقه پیشنهاد داد، ظرف‌هایی مثل شیرینی‌خوری است.

تناسب بین وسایلی که کنار هم می‌چینید: شکلات‌خوری و گلدان، آجیل‌خوری و سنبلدان در کنار هم زیبا می‌شود. کشکول هم از آن وسايل دکوری و تزيئینی برای بوفه است که هم تنها و هم در کنار وسایلی مانند سینی، زیبایی خاصی دارد.

البته حواستان باشد که قد و اندازه وسایل دکوری و تزئينی از صنایع دستی برای بوفه که در کنار هم می‌چینید با هم تناسب داشته باشد. برای مثال، اگر شکلات‌خوری قدکوتاه‌تر را انتخاب می‌کنید، گلدانی را هم انتخاب کنید که قد کوتاه‌تری داشته باشد.

به بعضی از ظروف توی بوفه هم باید گفت تنها بمان و بدرخش! برای مثال، برخی از انواع شیرینی‌خوری آن‌قدر پرشکوه هستند که با هیچ‌چیز در بوفه ست نمی‌شود! یعنی وقتی زیبایی و شکوهمندی آن بیشتر به چشم می‌آید که تنها چسده شده باشد.

در چنین وقت‌هایی یا جای مناسب آن را در بوفه پیدا می‌کنیم و شیرینی‌خوری را در طبقه‌های زیزین بوفه و تک و تنها می‌چینیم و یا بی‌خیال بوفه می‌شویم و جایی ثابت و خاص روی یک میز پذیرایی برایشان تعیین می‌کنیم.

انتخاب بر اساس طرح و رنگ:

رنگ دکوراسیون و رنگ بوفه از اهمیت خاصی برخوردار است. به عبارت دیگر، بین رنگ‌بندی فضا، دکور، بوفه و وسایل دکوری و تزئینی از صنایع دستی برای بوفه باید تناسب وجود داشته باشد.

برای نمونه اگر دوست دارید برای دکوراسیون از ظروف فیروزه‌کوبی استفاده کنید، بوفه‌ای با رنگ طلایی اصلاً جالب از آب در نمی‌آید. باور ندارید؟ یک لحظه چشم‌هایتان را ببندید و زیبایی آبی فیروزه‌ای را در کنار طلایی پرتلالو بوفه تصور کنید!

بی تردید توی ذوقتان می‌خورد. انگار که تند و تیزی رنگ طلایی باعث می‌شود آرامش و طمأنیه‌ در تلفیق سرخی مس و آبی فیروزه‌فام از بین برود.هر چه رنگ بوفه تیره‌تر، مثلاً از خانواده‌ی قهوه‌ای تیره باشد، جلوه محصولات فیروزه‌کوبی بیشتر می‌شود.

محصولات خاتم‌کاری هم برای بوفه‌های سفید و کرم مناسب‌تر است و در بوفه‌های طلایی هم تا حدودی می‌تواند جلوه داشته باشد.

انتخاب رنگ و تناسب بین رنگ وسایل دکوری و تزئینی برای بوفه از آن نظر اهمیت دارد که همین تناسب رنگ است که باعث می‌شود ساعت‌ها صرف وقت برای انتخاب وسایل دکوری وتزئینی صنایع دستی برای بوفه بیشتر و زیباتر به چشم بیاید. 

از طرف دیگر، می‌توانید وسایلی را برای داخل بوفه انتخاب کنید که با رنگ دکوراسیون مناسب باشد. اگر در دکوراسیون شما ظرف‌ها یا اکسسوری‌های ریزه‌میزه‌ای هست که یا به رنگ فیروزه‌ای است و یا با آن تناسب دارد، بهتر است وقتی به وسایل دکوری و تزئینی از صنایع دستی برای بوفه هم فکر می‌کنید، یک راست بروید سراغ ظروف فیروزه‌کوب.

یکی از نکات دیگری که می‌توانید به آن توجه کنید، این است که در چنین دکوری، محصولات خاتم‌کاری جلوه‌ای ندارد و جالب یا چشم‌نواز نخواهد بود. یک نکته‌ی باریک‌تر از مو هم اینجاست که حکم فوت فن کوزه‌گری را دارد.

آن نکته هم این است که نباید تصور کنیم که صنایع دستی فقط برای دکوراسیون سنتی مناسب است. اگر به ریزه‌کاری‌هایی مثل انتخاب رنگ و اندازه وسایل دکوری و تزئینی از صنایع دستی برای بوفه را رعایت کنید، ذات و ظاهر صنایع دستی می‌تواند به آسانی جای خود را در دل دکوراسیون مدرن هم باز کند.

پیشنهاد میکنم مقاله طراحی داخلی منزل به سبک سنتی را مشاهده کنید.

بودجه:

شاید از اینکه این واژه را در این نوشته می‌بینید تعجب کرده باشید. شاید هم از وقتی که به خرید یا انتخاب وسایل تزئینی و دکوری از صنایع دستی برای بوفه فکر کرده‌اید، یکی از مهم‌ترین چیزهایی که ذهنتان را به خود درگیر کرده، همین بحث بودجه باشد.

حق هم دارید. درست است که از طرفی، ما از بودجه و جیب و حرف دل شما خبر نداریم اما از طرف دیگر هم ما که با هم تعارف نداریم!

چه همین‌قدر شفاف اعتراف کنیم و چه بخواهیم اهمیت این موضوع رو کتمان کنیم، به هر حال، یکی از مهم‌ترین عواملی که بر انتخاب وسايل دکوری و تزئينی از صنایع دستی برای بوفه اثر می‌گذارد، مقدار بودجه‌ای است که برای این کار در نظر گرفته‌اید.

برای اینکه با توجه به بودجه‌ای که برای خرید وسايل تزئینی و دکوری از صنایع دستی  برای بوفه در نظر گرفته‌اید بتوانید بهترین انتخاب را در کمترین زمان فراهم کنید، می‌توانید با زاوش در ارتباط باشید.

ما می‌توانیم با توجه به بودجه شما بهترین پیشنهادهای خرید وسایل تزئينی و دکوری از صنایع دستی برای بوفه را به شما ارائه کنیم. در سایت زاوش دسته‌بندی‌های مبتنی بر قیمت هم وجود دارد.

از یک یا چند مورد از وسایل دکوری و تزئینی از صنایع دستی برای بوفه خوشتان آمده است اما آن‌قدر پول ندارید که نقد و یک‌جا پرداخت کنید؟ اینکه غصه ندارد! تا زاوش را دارید، غم نداشته باشید.

ما امکان خرید اقساطی محصولات صنایع دستی را در زاوش را برای شما فراهم کرده‌ایم. کافی است به قسمت فروش اقساطی مراجعه کنید تا از جزئيات این تسهیلات مطلع شوید.

 

انتخاب طرح و رنگ مناسب:

یکی دیگر از نکاتی که باید در انتخاب وسایل دکوری مخصوصا بوفه در نظر داشت رنگ دکوراسیون و محیط است.

برای وسایل تزیینی داخل بوفه رنگ خود بوفه می تواند تاثیر زیادی داشته باشد و بهتر است ظروفی انتخاب شود که هارمونی رنگ داشته باشند.

 

محصولات دکوری تک یا ست صنایع دستی

محصولات دکوری تک یا ست صنایع دستی؟

هنگامی که از وسایل دکوری و تزئینی از صنایع دستی برای بوفه صحبت می‌کنیم، یکی از تصمیمات مهم دیگری که باید بگیریم و به قول قدیمی‌ها، سنگ‌هایمان را با خودمان وا بکنیم، تصمیم‌گیری درباره‌ی این موضوع است که ترجیح می‌دهیم وسایل دکوری و تزئینی تک توی بوفه بچینیم یا می‌خواهیم محصولات ست بخریم؟

این موضوع تا حدودی به سلیقه بستگی دارد. جز این، دو عامل مهم اندازه‌ی بوفه و بودجه‌ی ما برای خرید وسایل تزئينی و دکوری از صنایع دستی برای بوفه بر این تصمیم تأثیر می‌گذارد.

ما از تصمیم نهایی شما درباره  اینکه در نهایت محصول تک را ترجیح می‌دهید یا ست را انتخاب می‌کنید، خبر نداریم اما در ادامه دو مورد از شیک‌ترین و پرفروش‌ترین محصولات زاوش را به شما معرفی می‌کنیم.

این دو محصول، می‌تواند باعث شود که دکور و بوفه شما چشم‌نواز‌تر باشد یا نگاه‌ها را به خود خیره کند.

میوه‌خوری سه‌وجهی یک تیر و چند نشان است. از بین وسایل دکوری و تزئينی از صنایع دستی برای بوفه، میوه‌خوری سه‌وجهی یک انتخاب خاص است. باور نمی‌کنید؟

فرض کنید می‌خواهید یک ظرف بخرید که هم زیبا باشد، هم از صنایع دستی باشد، هم جلوه و جان تازه به بوفه شما ببخشد. برایتان مهم است که اگر وسایل دکوری و تزئينی از صنایع دستی برای بوفه می‌خرید، علاوه بر اینکه شیک و زیبا باشد، قابل‌استفاده هم باشد؟

میوه‌خوری سه‌وجهی می‌تواند تجربه خرید ویژه، خاص و خاطره‌ساز را برای شما رقم می‌زند و آنچه خوبان همه دارند، یک‌جا و تنها دارد.

انتخاب شما برای وسایل تزئینی و دکوری از صنایع دستی برای بوفه یک ست شیک و زیبا است؟ ما به شما ست شراب‌خوری یا همان شربت‌خوری را پیشنهاد می‌کنیم.

اینکه ست بزرگ یا متوسط را انتخاب کنید به اندازه بوفه بستگی دارد. اگر تناسب بین اندازه بوفه و اندازه ست شراب‌خوری را رعایت کنید، بی‌تردید این محصول جلوه و زیبایی ویژه‌ای به بوفه و منزل شما می‌بخشد.

سخن پایانی

اگر وسایل دکوری و تزئینی از صنایع دستی برای بوفه را انتخاب می کنید، به چند نکته باید توجه داشته باشید.

در این مقاله به نکاتی از جله اندازه بوفه، تناسب اندازه از آن دسته از وسایل دکوری و تزئينی از صنایع دستی برای بوفه که قرار است کنار هم چیده شود، بودجه، زاویه دید و مسائلی از این قبیل صحبت کردیم.

یکی از نکات مهم دیگر هم این است که بدانید می‌خواهید تک محصول بخرید یا دوست دارید محصولاتی مثل آجیل‌خوری و شربت‌خوری بخرید که خودشان ست چند تکه هستند. در این زمینه هم یک تک‌محصول و یک ست شیک برای بوفه پیشنهاد دادیم.

امیدواریم نکاتی که در این مقاله مطرح شد، در هنگام خرید وسایل دکوری و تزئینی از صنایع دستی برای بوفه به شما کمک کند تا سنجیده‌تر تصمیم بگیرید و از خرید و انتخاب خود لذت ببرید.

همچنین در رابطه با همین موضوع مقاله دیگری با عنوان لوازم تزیینی و دکوری در صنایع دستی داریم که نکات خوبی در آن اشاره شده پیشنهاد میکنم حتما مطالعه کنید.

باز هم سؤالی دارید؟ با ما در تماس باشید. با صبر و حوصله و اشتیاق، همراه و پاسخگوی شما خواهیم بود.

 

مطالب مرتبط

ثبت نظر